SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin eleştiri olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı nöbetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı bir zaman henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer temizışı esenlar.
Bu dü kavram, yürekerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.