Logo nedir? Sözcük manaı olarak nesep zıtlığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara sahip mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler derunin daha çok yeğleme edilebilir. Bir bir sektörde canlılık gösteren ustalıkletmelerin ekseriya logoları dalü söz gelişi değer. Ancak ansızın lüks dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkızılışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) tabir değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, kabil olduğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine akla yatkın olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıgün lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm birlikte dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilgi çok önemlidir.